Digitális kompetenciafejlesztés Borsod-Abaúj-Zemplén megyében

Megyei irodák / Nemzeti Művelődési Intézet Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Igazgatóság

A koronavírus járvány okozta korlátozások mindannyiunk életét megnehezítik. A kialakult helyzet következtében a Nemzeti Művelődési Intézet is szükségesnek érezte olyan döntések meghozatalát, amivel megóvhatja munkatársai, és környezetük épségét, egészségét.

Ezek a döntések szorosan érintik a Közművelődési Foglalkoztatási és Képzési Programban résztvevő közművelődési asszisztenseket, és oktatóikat egyaránt, és természetesen velük összefüggésben a képzési program oktatási napjait, és műhelyfoglalkozásait is. Ezen döntések értelmében jelen pillanatban nincs lehetőség kontakt alkalmakat tartani egyik képzési csoportnál sem. Az élet természetesen nem állhat meg, a munkának folyamatosnak kell lennie a nehézségek ellenére is, és olyan megoldásokkal kell segíteni a leendő szakmai kollégákat, amik ebben a kellemetlen helyzetben a leginkább előre tudja lendíteni tanulási folyamataikat.

Így valósulhatott meg az első online műhelymunka foglalkozás, amit a Microsoft Teams program segítségével tudtak prezentálni a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Igazgatóság munkatársai az asszisztensek felé. Az első ilyen alkalom a digitális kompetenciák felmérésére, valamint azok fejlesztésére irányult. A résztvevők sok értékes és hasznos tudással és tapasztalattal gazdagodhattak, mint például az Office programok helyes használata, a közösségi média felületek szakszerű alkalmazása, ezenkívül bepillantást nyerhettek a különböző képszerkesztő programok, Google alkalmazások világába is, valamint megtanulták, hogy hogyan tudnak saját értekezletet vagy videóhívást létrehozni kisebb vagy nagyobb csoportoknak egyaránt.

Az online óra kifejezetten jó hangulatban telt, a résztvevők élvezték az előadást, dinamikus volt, érhető, és célravezető. Amit az igazgatóság szeretett volna elérni, – hogy a nehézségek ellenére olyan esemény jöjjön létre, ahol a legnagyobb hatékonysággal a lehető legtöbb hasznos tudást adja át, – teljesítette, és erre kiváló bizonyíték a számtalan pozitív visszajelzés, ami az asszisztensektől érkezett. Mindenki bízik abban, hogy a korlátozások nem tartanak már sokáig, és újra a személyes találkozásoké lesz a főszerep, addig pedig ki kell használni az online tér adta lehetőségeket.

Végezetül az elégedettségi kérdőívre érkezett válaszokból olvashatnak néhányat, hogyan élték meg a résztvevők az első online műhelyfoglalkozást:

 

„Számomra nagyon értékes és hasznos volt. Az előadók jól érthetően mondták el előadásaikat, prezentáció lényeget tartalmazza, könnyen kezelhető. Köszönet érte!  Külön köszönet azért, hogy az anyagot rendelkezésünkre bocsájtottátok, így nem kellett jegyzetelni csak hallgatni és figyelni. Köszönjük!”

„Tetszett a foglalkozás, jó volt, hogy mindent részletesen, képernyőképekkel mutattak be, hogy azok is lépést tudjanak tartani, akik esetleg még nem használták vagy ismerték ezeket a felületeket.”

„Hasznos alkalmazásokat mutattak meg. Olyan dolgokat is megismertem, ami hasznos lesz az elkövetkező időben, és hasznos lesz majd a munkámban is.”

„Teljesen jól működött. Köszönöm nektek a befektetett munkát, hogy létre jöhetett ez az online óra. Minden alkalommal tanulhatunk új dolgokat. Ennek ellenére bízom abban, hogy mihamarabb vissza lehet térni a kontakt órákra. Véleményem szerint az az igazi.”

„Szuper volt az előadás. Nagyon kedvesek voltatok, széleskörűen és érthetően körbefoglaltátok az egész órát, ezáltal sok új információval és tudással gazdagodtam, amiket alkalmazni fogok a munkám során.”

Leskó Tamás

módszertani koordinátor
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.