Célegyenesbe érkezett a Kemenesi történet
Megyei irodák / Nemzeti Művelődési Intézet Vas Megyei Igazgatóság12 gyermek lelkesen próbálja a Kemenesi történetet a Bűvös Bábos Szemle, valamint az iskolai „Ki mit tud?” bemutatójára. A Nemzeti Tehetség Program keretében megvalósuló műhelysorozatba a Nemzeti Művelődési Intézet Vas Megyei Igazgatósága tehetséges hátrányos helyzetű tanulókat vont be.
A gyerekek csütörtökönként nagy örömmel próbálnak az előadásokra, az iskola után immár a kemenesmagasi közösségi színtér nagytermében. Készülnek a Kemenesi történet című mese előadására, melynek ősbemutatójára május 19-én délután kerül sor az iskola „Ki mit tud?” gáláján.
Czirók Tamás csoportvezető, Veszprémi Zsuzsanna patronáló tanár és Károly Andrea módszertani referens segítségével a diákok az első alkalmakkor drámapedagógiai játékok segítségével erősítették koncentráló képességüket, elsajátították az egymásra való figyelés, közösen gondolkodás képességét.
Az elmúlt hetekben elkészültek a bábok, a díszletek, de a munka java még hátravan. A gyerekek az első próbákon Czirók Tamás irányításával felosztották a szerepeket egymás között, amit mindenki mára meg is tanult. Most már a játékon van a hangsúly, azon, hogy a bábművészet segítségével megerősödjék az ifjú kemenesmagasi közösség. Az apróságok szülőfalujukhoz való kötődését erősíti a közösen írt Kemenesi történet, melynek alapját „Az ördög kilenc kérdése” című népmese adta.
A húsvéti szünetben tábor keretében tökéletesítették tudásukat, hiszen ez a műfaj, a színpadi jelenlét és mozgás különleges odafigyelést igényel a gyermekek részéről. A bábok kezelése sem egyszerű, a vízszintes és függőleges, néha hullámzó mozdulatok összhangját kell megteremteni. Jó látni, ahogy az együttlétek során a gyerekek segítik egymást, látni a csillogó szemeiket, ahogy átélik a történetet. A diákok figyelmesen hallgatják és betartják Czirók Tamás csoportvezető instrukcióit, mint egy „igazi színházban”. Az elmúlt hetek folyamán igazi közösséggé kovácsolódtak, akik nemcsak saját magukra figyelnek, hanem megtanulták az együtt alkotás képességét és a benne rejlő örömöt.
Károly Andrea