Körkép a március 15-i megemlékezések online programjairól
Megyei irodák / Nemzeti Művelődési Intézet Pest Megyei IgazgatóságAz 1848-49-es forradalom és szabadságharc emlékére számos Pest megyei intézmény szervezett múltidéző programot online formában, amelyek többnyire a Facebookon váltak elérhetővé az érdeklődők számára. A Nemzeti Művelődési Intézet Pest Megyei Igazgatósága ezekbe a kezdeményezésekbe nyújt betekintést.
A törteli Déryné Művelődési Központ online kézműves foglalkozásra invitálta a gyermekeket és felnőtteket egyaránt, melynek keretén belül csipeszhuszárokat és a katona figurák paripáit készíthették el újrahasznosítható anyagokból a nézők egy oktató videó segítségével.
Szintén a forradalom szimbóluma kapta a főszerepet a MagHáz – Maglódi Művelődés Háza Facebook felületén, ahol egy kokárdakészítő versenyt hirdettek meg a szervezők. A legtöbb kedvelést összegyűjtött munkákat értékes nyereményekkel jutalmazták.
A pilisi Csernai Pál Közösségi Központ fotópályázatot hirdetett a nemzeti ünnep alkalmából. A „Nemzeti színeink” című pályázatra olyan fényképek beküldését várták a szervezők, melyeken a piros, a fehér és a zöld színek jelennek meg egymás mellett, ezzel felidézve a magyar forradalmi eszmék színpárosítását. A szavazás és eredményhirdetés szintén a Facebookon kapott helyet.
A múltidézés részeként történelmi-irodalmi sétára invitálta a helyi közösséget a Szentendrei Kulturális Központ, mellyel az 1848-49-es forradalom és szabadságharc hőseinek állítottak emléket. A séta az eseményhez köthető szentendrei helyszínekre kalauzolta az érdeklődőket, amihez kiegészítve egy online, az intézmény honlapjáról letölthető terv is a rendelkezésükre állt.
A fent említett kezdeményezések mellett a koszorúzások és versmondások élő közvetítésével, valamint online zenés-táncos műsorral is megemlékezett a legtöbb Pest megyei intézmény nemzeti ünnepünkről. A kialakult vírushelyzetben is fontos szerepet kap a hagyományőrzés és a nemzeti múltra való visszatekintés, mely még online formában is képes építeni és erősíteni a közösségeket.