Sikeresen zárult a Bács-Kiskun megyei szervezésű Népfőiskolai hálózati műhely
Megyei irodák / Nemzeti Művelődési Intézet Bács-Kiskun Megyei IgazgatóságA Nemzeti Művelődési Intézet a „Művelődő közösségek az Alföldön” elnevezésű, EFOP-3.7.3-16-2017-00149 azonosító számú projektjének keretein belül népfőiskolai hálózati műhelyt szervezett a Bács-Kiskun megyei Igazgatóság közreműködésével.
A 10 alkalommal, alkalmanként 4 óra időtartamban megvalósuló műhelyfoglalkozás célja az volt, hogy elősegítse a kulturális területen a partnerség és a rendszerszemléletű hálózatépítést, a párbeszéd kialakítását s a közös tervezést térségi szinten a már működő, vagy a megalakulást tervező népfőiskolák között.
A foglalkozások megvalósításában közreműködő szakmai partnerek a Kék Kálló Menti Népfőiskolai Társaság, Bihari Szabadművelődési és Népfőiskolai Egyesület, Ipolyi Arnold Népfőiskola Kulturális Egyesület, Homokhát Eurointegráció Kistérség- és Gazdaságfejlesztési Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Kft. voltak.
A műhelymunkában tíz népfőiskola képviselői vettek részt váltakozó helyszíneken, így: Kék Kálló Menti Népfőiskolai Társaság, Gyümölcsoltó Boldogasszony Plébánia, Homokhát Eurointegráció Kistérség- és Gazdaságfejlesztési Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Kft., Sinka István Művelődési Központ, Népfőiskola és Városi Könyvtár, Ipolyi Arnold Népfőiskola Kulturális Egyesület, Kötegyáni Baráti Kör Egyesület, Jakabszállás Községi Sportegyesület, Bihari Szabadművelődési és Népfőiskolai Egyesület, Bedekovich Lőrinc Népfőiskolai Társaság, Kiskörei Vásárhelyi Pál Egyesület.
A tíz alkalom során a résztvevők megismerkedtek a népfőiskolai mozgalom hátterével, a tipikus népfőiskolai tevékenységekkel, azok szellemiségével. Számtalan példaértékű kezdeményezés megismerése gazdagította tudásukat, megtapasztalhatták az együttműködésben, hálózatban rejlő lehetőségekkel. A műhelymunka elősegítette a kulturális területen a partnerség és a rendszerszemléletű hálózatépítést, a párbeszéd kialakítását s a közös tervezést térségi szinten. A résztvevő Népfőiskolák jó gyakorlatainak megismerése teret, lehetőséget kínált az egymástól való tanulásra.
A népfőiskolai műhelyben lehetővé vált az egész életen át tartó tanulás paradigmájának szélesebb körben történő megismertetése, terjesztésének elősegítése, szemléletének összefoglalása, az ezen a téren keletkezett jó gyakorlatok átadása, közös szakmai és stratégiai tervek kialakítása.