Látóút a jövő szakembereinek
Megyei irodák / Nemzeti Művelődési Intézet Pest Megyei IgazgatóságA Nemzeti Művelődési Intézet Pest Megyei Igazgatóság 2019. április 23-án látóutat szervezett a Nemzeti Művelődési Intézet szakmai gyakorlatos hallgatói számára. A látóút keretében Péteri, Vecsés és Monor közművelődésével ismerkedhettek meg a résztvevők.
Az áprilisi szakmai kiránduláson az Eötvös Loránd Tudományegyetem másodéves közösségszervezés alapszakos hallgatói vettek részt. A Nemzeti Művelődési Intézet Pest Megyei Igazgatóság kiemelt feladatának tekinti, hogy a leendő szakemberek minél szélesebb körével ismertesse meg a közművelődési szakma rejtelmeit. Rálátásuk legyen egy településen dolgozó közművelődési szakember mindennapi munkájába. A három település kiválasztásánál szempont volt, hogy színteret, intézményt, sőt még nonprofit kft.-t is megismerjenek a hallgatók.
Elsőként Vecsésre látogattak el a Bálint Ágnes Kulturális Központban, ahol Kis Tóth János igazgató, Schmitsek Gabriella igazgató-helyettes, Lakner Dóra üzemeltetési vezető és Nagy Gyula művelődésszervező kolléga mutatta be az intézményét.
Ezután Pethőné Vizi Valéria, Péteri polgármestere fogadta a hallgatókat, aki a közösségi színtér mindennapjait mutatta be.
Végül Monoron a Vigadó Kulturális és Civil Központ a több mint 100 éves épületben pihent meg a csapat, ahol Hanzelik Andrea ügyvezető igazgató, Gál Zoltán programszervező és Mészáros Andrea rendezvényszervező ismertette a nonprofit kft.-ként működő közművelődési intézmény tevékenységét.
Talán a program sikerét és szükségességét nem is lehetne jobban bemutatni, mint a hallgatók visszajelzéseivel:
„Nagyon köszönöm a mai látóút megszervezését! Mindig nagy megtiszteltetésnek érzem, ha kulturális, muzeális vagy bármilyen közművelődési intézmény vezetője ránk áldozza a szabadidejét és mesél a munkájáról. Ilyenkor lendületet kapok és értelmet nyernek a suliban töltött órák.”
„A látóút során értékes tapasztalatokkal gazdagodtam, és beleláthattam, hogy mennyire más módszerek és attitűd kell a települések közösségeinek megszólításához, tekintve, mennyire különbözőek egymástól Vecsés, Péteri és Monor.”
„Úgy gondolom mindegyik jó példa a maga kategóriájában, mindegyik intézménytől, illetve az ott dolgozóktól tanultam valamit, amit hasznosíthatok a későbbiekben. Úgy érzem a látóút szakmailag és személyiségileg is egyaránt fejlesztő volt, nagyon motiváló ilyen lelkes szakemberekkel találkozni. A nap végére nem maradt bennem kérdés, és alig várom a következő alkalmat.”
„Mindig jó megismerni azokat az embereket, akik a szakmában vannak és el tudnak mesélni egy-két sztorit a mindennapi életükből, a nehézségekről és a sikerekről egyaránt, és ez ma háromszorosan is megvalósult, úgyhogy abszolút pozitív az összkép.”
„Összességében nagyon sok pozitív tapasztalattal tértem haza, és én is azt gondolom, hogy ez valóban szépsége a szakmának, hogy ilyen kedves és lelkes emberekkel tud találkozni.”
A látóút eredményeként a hallgatók és a megyei szakemberek közötti tapasztalatcsere és kölcsönös párbeszéd alakult ki. Ez a kezdődő szakmai kapcsolatrendszer segíti a hallgatókat a gyakorlati idő tartalmas eltöltésében és a majdani elhelyezkedésben is.