GEMMA csapata – GEMMA ISKOLA Nonprofit Közhasznú Kft




Megye: Csongrád
Helyszín: Szeged
Besorolás: Egyéb vagy komplex produkció


Szervező bemutatása:

A csoport tagjai a GEMMA Iskolán belül a Készségfejlesztő Iskola 9-10. összevont osztály tanulói, középsúlyos értelmi fogyatékos, down szindrómás, mozgássérült és autista tanulók, összesen 6 fiatal és 2 felnőtt, egy osztályfőnök és egy gyógypedagógiai asszisztens. Nagyon motiváltak, jól tanítható fiatalok, akik sokrétű tudásukat mutathatták be a produkció keretében. Az osztály egyik tanulójának anyukája korábban az NMI Művelődési Intézet Nkkft. munkatársaként (koordinátor) dolgozott, a jó kapcsolat továbbra is megmaradt és az NMI Művelődési Intézet honlapjáról is rendszeresen tájékozódva informálódott erről a lehetőségről és továbbította számunkra is. Rendületlenül azon munkálkodunk, hogy a jövőben a sérült gyerekek-fiatalok-felnőttek egyenértékűvé válhassanak egészséges embertársaikkal, és minél többen meglássák a bennük lévő értékeket. Kodály Zoltán eszmeiségét követve a zenét hívtuk segítségül ennek megvalósítására. Hisszük, hogy a " Zene mindenkié " és MINDENKIHEZ eljut!


Projekt megtervezésének bemutatása:

Elgondolásunk az volt, hogy múlt, jelen és jövő fog megjelenni. A múlt Kodály Zoltán dalai közül négy furulyán és citerán való megszólaltatása. A tanulók az interneten folytattak kutatómunkát: ismerkedtek Kodály Zoltán népdal gyűjtéseivel, tanulmányozták életművét. Így sikerült a furulyán és citerán előadott produkciókat együtt kiválasztanunk A jelent egy vidám, táncos produkció, a jövőt a Másság című vers és EGYÜTT zenélés jelenítette meg, ahol nincsenek különbségek ember és ember között.


Találkozási alkalmak történései:

A kutató munkában együtt vettünk részt csakúgy, mint az előadásra szánt népdalok kiválasztásában. Minden próbán meghallgattuk a furulya és citera produkciókat és szükség esetén korrigáltuk, majd együtt örülve a sikeres előadásnak megtapsoltuk Őket. Rendszeresen próbáltuk a táncos produkciót, ami jelentős szem-kéz koordinációt, figyelem összpontosítást igényelt a diákoktól, ugyanakkor élvezték is. Lépésről lépésre, minden mozdulatot megtanultunk és a végén összehangoltuk a produkciót.


Elért célcsoportot:

A projektbe 17 éves korosztálytól 20 éves korosztályig vettek részt a tanulók. A csoportot középsúlyos értelmi fogyatékos, down szindrómás, mozgássérült és autista tanulók alkották. Összesen 6 fiatal és 2 tanár alkotta a teljes létszámot, egy osztályfőnök és egy gyógypedagógiai asszisztens készítette fel a fiatalokat.


Fejlesztési folyamat eredménye:

A célunk megvalósult, hiszen megható pillanatokat szereztünk produkciónkkal és meg tudtuk mutatni: azért, mert mások vagyunk nekünk is vannak értékeink. Intézményünk a GEMMA Iskola támogatott bennünket, segítséget kaptunk az Új Nemzedék Központ Szegedi Közösségi Tér munkatársaitól, a hangszeres előadásban a szaktanárok segítették a felkészülést, a szülők a vers tanításban, az előadás megszervezésében vettek részt. Az NMI Nkkft. szegedi munkatársai jelenlétükkel tiszteltek meg bennünket próbákon.


Mit indított el a közösség életében projekt megvalósítása:

A projekt kapcsán azt tapasztaltuk, hogy a diákok lelkesedése egyre nőtt, szívesen mutatták meg önmagukat a társadalom ép tagjai számára. Ők is, mint mindannyian arra vágynak, hogy elfogadják Őket. Szívesen részt vennénk hasonló projektben, ennek érdekében folyamatosan fogjuk figyelni az NMI Nkkft. honlapján megjelenő pályázatokat, megvalósítható projekteket. A projekt nyomon követését az NMI Nkkft. projektvezetőjével való konzultációkkal tervezem.



Tetszésnyilvánítás:

1 pont2 pont3 pont4 pont5 pont6 pont7 pont8 pont9 pont10 pont
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.